השתלות שיניים לשיניים קדמיות

מהם שתלים דנטליים וכיצד משתמשים בהם?

רופא שיניים יסיר תחילה את השיניים הקיימות של המטופל כדי לפנות מקום להשתלות. תינתן לך תותבת זמנית או קבועה שתתאים על השתלים לפני שהם מתרפאים במקומם, מוכנה לשימוש קבוע. יש צורך בצילום רנטגן כדי לוודא שהשתלים נמצאים במיקום הנכון.

שיני השתל חייבות להיות חזקות מספיק כדי שיוכלו לסבול את עומס הלעיסה ולכן הן חייבות להיות בגודל מסוים כדי שזה יתאים לפיך.

רופא השיניים יקדוח שלושה או ארבעה חורים בעצם הלסת שלך בחלק העליון של החניכיים, אבל מתחת לחניכיים, כך שהם מוסתרים מהעין מתחת לחניכיים. זה הופך את עצם הלסת לחזקה יותר.

השתלים שלך עשויים מטיטניום ומכוסים בסרט דק של אמייל לבן. לאחר מכן הם מחוברים על ידי ברגים ומלט לשיניים הקדמיות.

לרוב, אין צורך לתקן אותם שוב. עם זאת, אם הם מתרופפים, יהיה צורך להסיר שיניים ולהחליף אותם.
לפרטים מורחבים על השתלות שיניים מחירים ניתן לבקר באתר dental-clinics.co.il

מדוע יש צורך בשתלים דנטליים לשיניים קדמיות?

העצמות מתדרדרות עם הזמן, מה שעלול לגרום לשיניים הקדמיות ליפול; לחלופין, הם עלולים ליפול בזמן שאתה ישן, וזה יכול להיות מאוד מרגיז.

שתלים דנטליים לשיניים קדמיות יכולים לעזור למנוע זאת על ידי היותם קשים וחזקים מספיק כדי שתוכל לאכול ולשתות, מבלי שהשיניים שלך ייפלו.

למה אני יכול לצפות מהשתלות שיניים לשיניים קדמיות?

תותבת נוצרת בהתחלה בשבילך והיא תצטרך להתאים היטב ולהתאים נוחה ומאובטחת. החומרים שבהם נעשה שימוש יהיו רכים ונוחים, כך שהם לא יצבטו ולא יגרמו לגירוי.
על מנת לראות עוד מידע אודות השתלות שיניים ממוחשבות והשתלות שיניים לשיניים קדמיות כדאי לגלוש לאתר dental-clinics.co.il

כאשר השתלים נמצאים במקומם, התותבות שלך יתאימו מעליהם, מה שיגרום להם להרגיש בטוחים ובטוחים.

מכיוון שהם קשים ומאובטחים, אתה יכול לצפות ששיני השתלים שלך יחזיקו מעמד לאורך זמן, ובמשך הזמן, הן יהפכו חזקות ועמידות ויהיו כמו שיניים טבעיות.

מהם היתרונות והחסרונות של השתלות שיניים לשיניים קדמיות?

עם השתלות שיניים, אתה יכול לאכול ולשתות כרגיל, כך שאתה כבר לא צריך לדאוג לאיבוד שיניים.

עם זאת, מדובר בטיפול ארוך טווח ויכול להימשך עד שלוש שנים, כך שתצטרכו לשמוח להמתין עד שהשתלים יגדלו ויהיו מוכנים.

השתלים יכולים להיות גם יקרים יותר מאשר שימוש בתותבות ותצטרך לשקול את העלות לפני ביצוע ההליך.

תותבת זמנית יכולה גם להגן על השתלים ותגרום לרופא השיניים שלך להיות בטוח יותר שהם נמצאים במצב הנכון, לפני שיש לעשות שימוש קבוע בשתלים.

השתלים יכולים לשנות את מיקומם עם הזמן, וזו הסיבה שבדרך כלל תקבלו את התותבות כאופציה זמנית.

אם אתה כבר רופא שיניים רגיל, אתה יכול להיות בטוח יותר שהשתלים נמצאים במיקום הנכון, אבל אם אתה חדש ברפואת שיניים, השתלים שלך עשויים להזיז עם הזמן.

השתלות שיניים לשיניים קדמיות בפה

מה כולל ההליך של השתלות שיניים לשיניים קדמיות?

לפני שתתן תותבת קבועה, השיניים שלך יוסרו והשתלים שלך יונחו באזור שבו היו שיניים.

השתלים שלך יהיו בחלק העליון של הלסת שלך והם יצטרכו להיות ממוקמים כך שהם יהיו ברמה עם קצה החניכיים שלך, כדי לתת לך מספיק מקום ללעוס ולאכול טוב.

תינתן תותבת זמנית שתתאים לך על השתלים ויש לענוד אותם עד לביצוע התותבת הקבועה.

אתה יכול לקבל תותבת נשלפת לפני שהשתלים הראשונים יוכנסו על בסיס ניסוי כדי לראות אם הם מתאימים לך.

לשתלים לוקח 3-4 חודשים להחלים לפני שתתחיל ללבוש את התותבת הקבועה שלך.

אחרת, מטופלים בוגרים המעוניינים להשתלת שיניים בודדים חייבים להיות במצב שיניים ורפואי טוב. חשוב לדעת כיצד לטפל בצורה הטובה ביותר בשתלים, במיוחד בעת החלפת שיניים קדמיות. אנשים רבים מכירים את הליכי השתלת שיניים להחלפת שיניים חסרות, אך שמירת שתלים כשיניים קדמיות דורשת בדרך כלל יותר עבודה מאשר שתלים סטנדרטיים בחלקים אחרים של הפה.

השיניים הקדמיות פגיעות למדי לפציעות דנטליות

ולעתים קרובות רופאי שיניים צריכים לטפל בחולים שאיבדו או פגעו בשיניים הקדמיות שלהם בטעות או במהלך פעילות ספורטיבית. אבל כשזה מגיע לשיניים הקדמיות שלך – השיניים ה"מחייכות" שלך, תאונה (או פציעה) יכולה להיות חוויה קשה עבור אנשים לכל החיים. ללא טיפול, אובדן שיניים יכול להוביל לבעיות שיניים נוספות, כולל עששת נוספת ואובדן שיניים נוסף.

השתלת שן קדמית

היא טיפול צפוי אשר בתכנון וטיפול נכון יכול לספק תוצאות מצוינות לטווח ארוך למטופלים המתמודדים עם מצב לא נעים זה. למרות שקיימות אפשרויות טיפול נוספות, לרבות גשרים דנטליים או תותבות נשלפות, ברוב המקרים, האפשרות הטובה והטבעית ביותר להחלפת שיניים קדמיות חסרות היא השתלת שיניים. בהשוואה למטופלים הבוחרים באפשרויות טיפול חלופיות, מטופלים הבוחרים בשתלים להחלפת שיניים חסרות מרוצים הרבה יותר.

עלות השתלים הקדמיים תלויה במספר השיניים להחלפה

במספר השתלים הנדרשים ובצורך בהשתלת עצם לפני ניתוח. עלות החלפת מספר שיניים חסרות נעה בסביבות 1000-1700 יורו לכל שן שהוחלפה. היות שעלות טיפול השתלה תלויה במספר השתלים בהם נעשה שימוש, הדבר עוזר להקטין את עלות הטיפול למינימום.

בהחלפת שן שאבדה לאחרונה, נוכל להחדיר שתל לשקע הקיים. בשלב זה, ניתן ללבוש החלפת שן זמנית במקום ההשתלה. לאחר מכן משחזרים את השתל בעזרת כתר שיניים, גשר או תותב אחד, תלוי בכמה שיניים חסרות.

לאחר טיפול מוצלח

שיני השתל נראות ומזכירות את השיניים שלך. ניתוח שתלים הוא הליך בו מחליפים את שורשי השיניים בפינים מתכתיים הדומים לברגים, ומחליפים שיניים פגומות או חסרות בשיניים מלאכותיות שנראות ומתפקדות בדיוק כמו אלה האמיתיות. ניתוח שתלים יכול להוות אלטרנטיבה טובה לתותבות או גשרים שאינם מתאימים זה לזה, ויכול להציע אפשרות כאשר היעדר שורשי שיניים טבעיים אינו מאפשר ייצור של שיניים תותבות או החלפות שיניים גשר. אם איבדת את אחת או יותר מהשיניים הקדמיות שלך, השתלות שיניים יכולות לשנות את חייך על ידי כך שהאכילה והדיבור יהיו קלים יותר ומעניקות לך חיוך בטוח.

שתלים דנטליים מחליפים את השורש והעטרה של שן קדמית חסרה

ומספקים יציבות וחוזק לעיסה טובים משמעותית מאשר אפשרויות אחרות. שתל דנטלי לא רק נראה ומתפקד כמו שן טבעית, אלא גם מחליף שן אחת מבלי לפגוע בבריאות השיניים הסמוכות. עם זאת, מאחר והשתלים עמידים ביותר, ניתן להחליף שיניים מרובות בשתל בודד אם הן מחוברות באמצעות גשר. בנוסף להחלפת שן בודדת, ניתן להשתמש בתותבות כדי להחליף מספר שיניים חסרות, כולל כל השיניים העליונות או התחתונות.

כאשר חסרות שלוש או יותר שיניים סמוכות

לרוב משתמשים בגשר הנתמך בשתל. כאשר יש צורך להחליף את כל השיניים העליונות או התחתונות, הנח 6-8 שתלים בלסת. שתלי טיטניום קטנים המיועדים לקיבוע אורתודונטי יכולים להיות ממוקמים לצד הלסת העליונה או השיניים כעוגנים. ניתן להפעיל כוח על השתל במקום על השיניים הסמוכות.

השתלים הופכים פופולריים יותר ויותר בטיפול יישור שיניים

במיוחד במבוגרים, כאשר לשיני המטופלים אין תמיכה מספקת ולא ניתן להזיז אותם בבטחה. היתרון העיקרי של שתלים הוא תמיכה חזקה לשיניים החדשות שלך, תהליך שבו העצם חייבת לצמוח בחוזקה סביב השתל. במהלך החודשיים עד שישה החודשים הבאים, השתל והעצם עשויים להתמזג כדי ליצור עוגן לשן המלאכותית.

השתלים נשארים מתחת לחניכיים במשך כשלושה עד שישה חודשים. לאחר יצירת בסיס קבוע ומאובטח, יוצב כתר מותאם אישית על עמוד השתל. הצעד הראשון הוא החלפת שורשי השיניים החסרות על ידי הנחת שתלי טיטניום.

מבלי לפגוע בבריאות החניכיים או השיניים הנותרות

ניתן להחדיר את עמוד הטיטניום של שתל דנטלי בניתוח לתוך העצם ששכנה פעם את השן הטבעית. עמוד ההשתלה מגן גם על עצם הלסת, ומונע אובדן מסת עצם שהוא בלתי נמנע בעת הסרת שורש של שן טבעית. בהשוואה לגשר, המצריך חידוש שיניים סמוכות לכתרים, השתלים אינם משפיעים כלל על שיניים אחרות. יתרון נוסף הוא שהשיניים הנתמכות בשתל אינן נרקבות כמו שיניים טבעיות.

החלפת שן בשתל דנטלי עוזרת לפזר את העומס הזה בצורה שווה יותר

כך שהשיניים הטבעיות שלך נוטות פחות להתבלות או להישבר בגלל הכוחות הנוספים. השתלת שן קדמית דומה מאוד לשורש של שן טבעית, מספקת לעצם המכתשית את הגירוי הדרוש כדי שלא יתרחש איבוד עצם, מה שמבטיח שהלסת תישאר חזקה ובריאה. השתלות שיניים קדמיות אינן נפוצות כמו השתלות שיניים הממוקמות בחלק האחורי של הפה, אך ברוב המקרים הן האופציה הטובה ביותר להחלפת שן קדמית חסרה.

רופא שיניים רופא שיניים מושתל בברוקלין ד"ר לאונרד אומנוף יצטרך לבחון את השיניים והלסתות בזהירות רבה

כדי לוודא שהצמיחה הושלמה לפני הנחת שתל דנטלי. ככלל, תותבות שיניים על שתלים בילדים נדחות עד לגדילה מלאה של הלסת. מקרי השתלות מורכבים הכוללים החלפות שיניים מרובות, מצריכים שתלים מרובים או צורך בהשתלות עצם דורשים בדרך כלל תקופות המתנה ארוכות יותר.

בסופו של דבר

יהיה צורך להחליף את שיקום השיניים ותצטרך לשלם עבור גשר בן שלוש שיניים או שלושה חלקים ולא כתר אחד לכל שתל. השתלת שיניים בודדת היא הפתרון הרצוי ביותר מכיוון שהוא אינו מפריע לשיניים סמוכות, אלא מגן עליהן, ומבטיח שהן לא עוברות לחללים ריקים וחולקות את הלחץ של לנשוך מזון. בטיחות זו היא סיבה מרכזית נוספת לבחירת שתל על פני גשר לשן חסרה בקדמת הפה.

ככל שהעצם מתכווצת במקום שבו חסרים שורשי השיניים

יש פחות בסיסים תומכים לשיניים הסמוכות. שתלים דורשים כמות גדולה של עצם לסת בריאה לתמיכה, ובמקרים מסוימים יש באזור זה פחות "גובה" גרמי מאשר סביב השיניים האחוריות. שיניים אלו צריכות לעבור שינוי מהותי על ידי הסרת רוב המבנה המקורי שלהן, כך שניתן יהיה להניח עליהן כתר ולחבר את הכתרים לשן קדמית שהוחלפה הנקראת ציר.

למרות שכתר וגשר או חלק ממנו יכולים להחליף שן חסרה אחת או יותר, הם לא מחליפים את נוכחות שורש השן. את החותכת החסרה היחידה ניתן להחליף בכתר על שתל. בואו נסתכל תחילה על החשיבות של החלפת שן או שיניים לא מיושרות.

תפריט נגישות