פרמטרים לבחינה פסיכומטרית מותאמת

מבוא: הסתגלות למוגבלות אין פירושה ירידה באינטליגנציה, באישיות או כל מאפיין אחר. אנשים עם מוגבלות אינם שונים במהותם מאלה בלעדיהם

בחינה פסיכומטרית מותאמת היא דרך למדוד את האינטליגנציה של אנשים עם מוגבלות. זה עוזר להבין את רמת האינטליגנציה שלהם ואיזה סוג של מוגבלות יש להם.

חשוב לציין כי הסתגלות אין פירושה ירידה באינטליגנציה, באישיות או בכל מאפיין אחר. אנשים עם Mo., למשל, יכולים להיות מאוד אינטליגנטים ובעלי מנת משכל גבוהה. מבחן זה עוזר למדוד את יכולתם וגם נותן להם מושג לגבי סוג המוגבלות איתה הם מתמודדים.
למידע בתחום של הקלות בפסיכומטרי מומלץ לגשת לאתר mtml.co.il

הפרמטרים לבחינה פסיכומטרית מותאמת או APE היא מערכת של מבחנים שנועדו למדוד את המאפיינים האינטלקטואליים והאישיות של אנשים עם מוגבלות. ה-APE נועד למדוד אינטליגנציה, אישיות ואינטרסים של אנשים עם מוגבלות.

ה-APE מודד אינטליגנציה באמצעות מבחן אדפטיבי. משמעות הדבר היא שהשאלות יותאמו בהתאם למידת ההצלחה של האדם בשאלות הקודמות. ה-APE גם מודד אישיות באמצעות שאלון הכולל סולמות כמו נעימות, נוירוטיות, מוחצנות, מצפוניות ופתיחות לחוויה

פרמטרים של בחינה פסיכומטרית מותאמת

הבחינה הפסיכומטרית היא חלק מכריע בתהליך הגיוס. הוא משמש להערכת היכולות הקוגניטיביות של המועמד, תכונות האישיות ועמדות העבודה של המועמד. עם זאת, ישנם אתגרים רבים בתהליך זה.

על מנת להפוך את הגיוס ליעיל והוגן יותר, עלינו להמציא מערך בחינות פסיכומטרי חדש שניתן להתאים בהתאם לצרכיו של כל מועמד. זה יקל על מגייסים למצוא מועמדים שמתאימים לתרבות ולערכים של החברה שלהם.

בדיקות פסיכומטריות הן דרך להעריך מצבים פסיכולוגיים או נפשיים.

מבחנים פסיכומטריים משמשים לרוב פסיכולוגים ופסיכיאטרים לצורך אבחון, טיפול ומחקר. פסיכולוגים משתמשים במבחנים פסיכומטריים כדי להעריך תכונות אישיות, מנת אינטליגנציה (IQ), יציבות רגשית, מחלות נפש והפרעות נפשיות אחרות.

הליך הבדיקה ותפקיד הבוחן

הבחינה הפסיכומטרית היא כלי אבחוני המשמש למדידה וניתוח של מצבו הנפשי של האדם.

הבוחן יכול להשתמש בתוצאות הבדיקה הפסיכומטרית כדי לאבחן מטופל עם הפרעה מסוימת, או להעריך עד כמה המטופל מגיב לטיפול.

ניתן להתאים בדיקה פסיכומטרית למטרות והגדרות שונות על ידי שינוי פרמטרי המבחן. לדוגמה, אם מישהו צריך לעבור הערכה לגבי דיכאון בבית חולים, סביר להניח שהוא ייקח גרסה מותאמת של Inventory Depression Beck (BDI-II) שתורגמה לשפתו.

תהליך הבחינה הפסיכומטרית אינו תהליך חד משמעי. הפרמטרים של המבחן תלויים בסוג הבחינה הפסיכומטרית, בהקשר שבו נעשה בה שימוש ובצרכים הספציפיים של הפרט הנבדק.

על מנת לערוך בחינה פסיכומטרית, על הבוחן להיות בעל ידע והבנה כיצד לנהל סוגי מבחנים שונים (כגון מבחני אישיות, מבחני אינטליגנציה) באופן המתאים למצבו של כל אדם. לדוגמה, אם לאדם יש הפרעת קשב וריכוז או הפרעה על הספקטרום האוטיסטי (ASD), אז זה יהיה מתאים לו לקחת פורמט מבחן שונה מאשר מישהו שאין לו מצבים אלה.

היכולות הנבדקות בבחינה פסיכומטרית מותאמת

בחינה פסיכומטרית היא מבחן המשמש למדידת אישיותו, האינטליגנציה והיכולות הקוגניטיביות של האדם. הבחינה הפסיכומטרית המותאמת היא מבחן שעבר שינוי כך שיהיה נגיש יותר לאנשים הסובלים מלקויות שפה או תחושתיות. מבחנים אלו מיועדים לאנשים בעלי מוגבלות המגבילה את יכולתם לגשת למבחנים הפסיכומטריים הרגילים.

הפרמטרים לבחינה פסיכומטרית מותאמת הם היכולות הנבדקות בבחינה. חלק מהיכולות הללו כוללות:

– הבנה מילולית

– הבנה לא מילולית

– ביטוי מילולי

– ביטוי לא מילולי

– זיכרון

הערות ראויות לציון על ניהול בחינת פסיכומטרי מותאמת

בחינה פסיכומטרית מותאמת אישית היא הערכה המותאמת לאדם ספציפי. במאמר זה, נבחן כמה מהנקודות הבולטות שיש לקחת בחשבון בעת עריכת בחינה פסיכומטרית מותאמת אישית.

בחינות פסיכומטרי מותאמות אישית הופכות פופולריות יותר מכיוון שהן מספקות למעסיקים מידע רב יותר על המועמד ממה שהם יקבלו מבחינה פסיכומטרית רגילה. זה מאפשר להם לקבל החלטות טובות יותר לגבי מי הם שוכרים ואיזה תפקידים הם מציעים להם.

להלן קטע ממדריך ה-APA כיצד לערוך בחינה פסיכומטרית.

בחינה פסיכומטרית היא סדרה של מבחנים הנערכים לאדם כדי למדוד את היכולות הקוגניטיביות שלו ואת מצב בריאותו הנפשי. מבחנים פסיכומטריים משמשים במסגרות קליניות וחינוכיות, כמו גם למיון טרום עבודה, ייעוץ מקצועי ולמטרות אחרות.

בחינות פסיכומטריות יכולות לסייע בזיהוי חוזקות או חולשות בתחומים כמו טווח קשב או מיומנויות מתמטיקה. הם גם מספקים מידע על תכונות אישיות כגון כישורי מנהיגות, העדפות סגנון למידה או נטיות חברתיות.

תפריט נגישות