החזרי מס ומידע כללי על מיסים – כל מה אתם שאתם צריכים לדעת בנושא

הממשלה מציעה החזרי מס ליחידים ולתאגידים עבור כספים ששולמו במיסים. ההחזר יכול להיות הפקדה ישירה לחשבון הבנק שלכם או המחאה שנשלחה לכתובתכם.

החזר מס הוא סכום הכסף שאתם מקבלים בחזרה מהממשלה לאחר שהגשתם את המיסים שלכם, וזה בגלל ששילמתם יתר על המידה על מיסים, או בגלל שהייתם זכאים לזיכוי בר-החזר. הוא יכול לשמש לתשלום חוב או כבונוס למשכורת שלכם.

כיצד לקבל את החזרי המס הגדול ביותר האפשרי

החזר מס הוא החזר על מיסים ששילמתם בשנה הקודמת. אין מדובר בהארכה של שנת המס, אלא בהחזר של מיסים ששולמו. מה ניתן לעשות כדי להגדיל את החזר המס? יש הרבה דברים שאתם יכולים לעשות כדי להגדיל את החזר המס שלכם. 

לדוגמה:

אתם יכולים לתבוע את כל הניכויים שבהם אתם זכאים. אתם יכולים להשתמש בזיכויים עבור הוצאות כמו חינוך מוסמך והוצאות טיפול בילדים, בנוסף אתם יכולים לפרט ניכויים אם סך הניכויים שלכם עולה על סכום הניכוי הסטנדרטי, או שאתם יכולים לבחור להשתמש באחד מסטטוסי ההגשה האחרים, כגון הגשת ראש משק בית או נשואה במשותף.

איך עובדים החזרי מס ומי זכאי

החזרי מס הם דרך מצוינת להחזיר חלק מהכסף שהרווחתם. בין אם משכתם יותר מדי מהמשכורת שלכם או שהייתה לכם הוצאה בלתי צפויה, ייתכן שתהיו זכאים להחזר מס. הדבר היחיד הוא שלמס הכנסה יש כללים נוקשים לגבי מי יכול לקבל החזר מס וכיצד הם יכולים לקבל אותו.

מס הכנסה ישלח יותר מ-9 מתוך 10 החזרים בפחות מ-21 יום. אם אתם מצפים להחזר, חשוב לתכנן מראש ולשקול אם אתם רוצים שההחזר שלכם יופקד בחשבון הבנק שלכם או יישלח כהמחאה בדואר.

עד מתי אפשרי להגיש החזרי מס

מועד אחרון להגשת מס הוא תאריך שבו עליך להגיש את החזר המס שלכם על מנת להימנע מעונש איחור בהגשה. סטטוס החזר מס הוא הסטטוס של החזרי המס שלכם שתוכלו לבדוק באתר האינטרנט של מס הכנסה. החזר מס הוא אחוז מהמיסים ששילמתם במהלך השנה שמוחזרים לכם על ידי הממשלה.

כמה זמן לוקח להחזרי המס שלכם להגיע

זה לוקח בערך 2-3 שבועות עד שההחזר שלכם יגיע לאחר הגשת החזר המס שלכם.

מס הכנסה ישלח לכם הודעה בדואר כאשר הם יעבדו את החזרי המס שלכם והכסף מוכן להעברה לחשבון הבנק שלכם.

כיצד להגיש בקשה להארכה להגשת מיסים

מס הכנסה יעניק ארכות לנישומים שיכולים להראות "סיבה סבירה" מדוע הם לא יכולים להגיש את המסים שלהם עד למועד האחרון של 18 באפריל.

כדי להגיש בקשה להארכה להגשת מיסים, על המבקשים למלא טופס 4868, אותו ניתן למצוא באתר האינטרנט של מס הכנסה. כמו כן, עליהם לשלם כל יתרה שתגיע עד ה-18 באפריל ולהעריך מה הם חושבים שתהיה הכנסתם לשנה.

ישנם שני סוגים של הארכות הניתנות על ידי מס הכנסה:

הארכת הגשה – ארכה להגשה ניתנת אוטומטית אם אתם מבקשים זאת ותשלמו כל יתרה לפירעון עד 18 באפריל.

הארכת זמן אוטומטית להערכת מס ליחיד – בעוד ארכה אוטומטית ניתנת אוטומטית אם עדיין לא הגשתם את החזר המס שלכם ואתם זכאים להחזר או לא חייב כסף בעת הגשת ההחזר שלכם.

כמה כסף אתם יכולים לקבל כהחזר מס

אתם יכולים לקבל החזר מס אם שילמתם יותר מיסים ממה שאתם חייבים. אתם יכולים להשתמש בהחזר הזה עבור כל דבר שאתם רוצים, בין אם זה לשלם את החובות שלכם או לקנות לעצמכם משהו אישי.

גובה החזר המס שלכם תלוי בגובה המיסים ששילמתם ובמספר הפטורים שתבעתם. אם אתם זכאים להחזרי מס, עדיף להגיש את המיסים שלכם בהקדם האפשרי כדי שלמס הכנסה יהיה מספיק זמן לעבד אותם ולהחזיר את כספכם.

כיצד להגיש מיסים ולקבל את החזר המס הגדול ביותר האפשרי

כשמדובר בהגשת מיסים, קיימות אפשרויות רבות. אתם יכולים לבחור להגיש את המיסים שלכם בעצמכם או שאתם יכולים לשכור איש מקצוע שיעשה זאת עבורכם.

אם תבחרו להגיש בעצמכם, אז תצטרכו להבין אילו טפסים ולוחות זמנים חלים על המצב שלכם וכמה כסף יהיה לכם בחזרה בצורה של החזרי מס. אם תבחרו להזמין איש מקצוע, אז הוא ידאג לכם לניירת ותקבלו את ההחזר הטוב ביותר שניתן עבור סכום הכסף שנמשך מהמשכורת שלכם לאורך כל השנה.

מהן הטעויות הנפוצות ביותר בהגשת מיסים

טעויות בהגשת מס הן נפוצות מאוד. להלן הטעויות הנפוצות ביותר:

  • מילוי שגוי של הטופס
  • מידע חסר או שגוי בטופס
  • אי הגשת דו"ח במועד
  • אי הכללת כל המידע הנדרש בהחזרה

כיצד להגיש מיסים עם שותף או בן זוג

לא תמיד קל להגיש מיסים עם שותף או בן זוג. עליכם לוודא שאתם ממלאים אחר ההנחיות והכללים שנקבעו על ידי מס הכנסה.

מס הכנסה אומר שאם אתם נשואים ומגישים דו"ח משותף, אתם צריכים להגיש כמגיש נשוי במשותף. אם אתם לא נשואים, אז אתם יכולים להגיש כראש משק בית.

אנו מקווים שמאמר זה נתן לכם רקע בנוגע להחזרי מיסים, מקווים בנוסף שהמלצתנו עזרה לכם ומעבר לכך אנו מאחלים לכם בהצלחה בכל צעד שתעשו.

תפריט נגישות