זכאות לדרכון אירופאי – איך משיגים דרכון פולני כאזרחים ישראלים

זכאות לדרכון אירופאי
זכאות לדרכון אירופאי

האם אתם אזרחים ישראלי שמחפשים דרך להשיג זכאות לדרכון אירופאי? ובכן, החדשות הטובות הן שאפשר לאזרחים ישראלים לקבל דרכון פולני. קבלת דרכון פולני יכולה לפתוח הזדמנויות חדשות רבות עבור ישראלים שרוצים לטייל ולעבוד באירופה.

באופן ספציפי, אתם יכולים לקבל דרכון פולני אם יש לכם לפחות סבא אחד שנולד בפולין לפני תום מלחמת העולם השנייה. זאת בשל העובדה שפולין העבירה לאחרונה חקיקה המעניקה אזרחות לבעלי קשרים עם המדינה. הנה מה שאתם צריכים לדעת על זכאות והגשת בקשה לדרכון פולני כאזרחים ישראלים.

דרישות הזכאות לקבלת דרכון פולני

על מנת להיות זכאים לדרכון פולני, תצטרכו שיהיה לכם סבא או סבתא אחד לפחות שנולד בפולין לפני 1945. אין זה משנה אם לסבא וסבתא שלכם הייתה אזרחות או לא; כל עוד הם נולדו בפולין, אתם זכאים. ככלל, הוריכם אינם צריכים להיות ילידי פולין כדי שתהיו זכאי; רק אחד מהסבים והסבתות שלכם צריך לעמוד בדרישה הזו.

תזדקקו גם להוכחה של לידת הסבים והסבתות המתאימים שלכם בפולין לפני 1945. זה יכול לכלול תעודות לידה, רישומי טבילה, רישומי פטירה, רישומי נישואין ומסמכים רשמיים אחרים המפרטים את מקום מוצאם/מקום הולדתם. גבולות פולין של ימינו לפני 1945. תזדקקו גם להוכחה של זהותכם (דרכון ו/או תעודת זהות) והוכחה שאתם צאצא של אחד מסבא או סבתא שלכם. לבסוף, תזדקקו לתיעוד המציג את כל שינויי השם שהתרחשו לאחר 1945 (אם רלוונטי).

היתרונות הנהדרים של דרכון פולני

בעל דרכון פולני מגיע עם יתרונות רבים כולל נסיעות ללא ויזה ברחבי אירופה וכן גישה למשרות ותוכניות לימודיות באירופה שאינן זמינות ללא זכאות לדרכון אירופאי.

בנוסף, אזרחות כפולה יכולה להקל על ישראלים שרוצים לעבור לחו"ל לצמיתות, שכן לא יצטרכו עוד אשרות מיוחדות או אישורי עבודה כאשר הם חיים באירופה.

בנוסף, ישנן הטבות מס הקשורות באזרחות כפולה שיכולות לחסוך לישראלים כסף על המיסים שלהם מדי שנה!

תהליך הגשת הבקשה עבור דרכון פולני

לאחר איסוף כל המסמכים הדרושים, הגיע הזמן להגיש בקשה לדרכון פולני. תהליך הגשת הבקשה הוא פשוט יחסית אך יכול לקחת זמן מה, תלוי בכמה מסמכים יש לכם ומאיפה בדיוק הם מגיעים.

ראשית, יש לתרגם את כל המסמכים לפולנית על ידי מתרגם מוסמך המאושר על ידי הקונסוליה המקומית או משרד השגרירות בישראל. לאחר תרגום לפולנית, כל מסמך חייב להיות מאומת עם חותמת אפוסטיל או צורה אחרת של אימות משפטי המוכר על ידי הקונסוליה או משרד השגרירות בישראל.

לאחר שכל המסמכים מאומתים ומתורגמים לפולנית, ניתן להגיש אותם יחד עם טופס הבקשה ישירות במשרדי הקונסוליה או השגרירות או דרך ספק שירות מוסמך של צד שלישי כגון Metric Marketing Solutions Ltd, המתמחה בסיוע לאנשים להגיש בקשה לדרכונים פולניים מישראל במהירות וביעילות.

לסיכום המאמר בנושא של זכאות לדרכון אירופאי

הגשת בקשה לדרכון אירופאי דרך תוכנית האזרחות הפולנית היא מהירה וקלה אם אתם עומדים בדרישות הזכאות המפורטות לעיל ומספקים את כל המסמכים הדרושים בעת הגשת טופס הבקשה שלכם.

חשוב שכל התיעוד יאומת כראוי לפני ההגשה כדי שלא יהיו עיכובים בטיפול בבקשתכם ובקבלת הדרכון האירופאי החדש שלכם!

משרד עורכי הדין של עו"ד עמיחי זילברברג מתמחה בסיוע לאנשים להגיש בקשה לדרכונים במהירות ובקלות, אז למה שלא תיצרו איתם קשר עוד היום? צוות המשרד מוכנים ומחכים, להוטים לעזור ולוודא שכל הניירת שלכם תעובד במהירות כדי שתוכלו להמשיך בחיים – עם דרכון אירופאי חדש לגמרי!

תפריט נגישות