הרחבה מעניינת על ספר אומנות המלחמה וספר ארבע ההסכמות

בחלק זה נציג את הספר אמנות המלחמה של Sun Tzu, שנכתבה בסביבות 500 לפני הספירה. המטרה היא להכיר לקוראים את הטקסט הצבאי הקלאסי הזה ואת מחברו.

אומנות המלחמה של Sun Tzu היא חיבור צבאי סיני שנכתב לפני למעלה מאלפיים שנה. הספר מחולק לשלושה עשר פרקים, שכל אחד מהם דן בהיבט אחר של לוחמה ואסטרטגיה. כמו כן, אמנות המלחמה היא קלאסיקה צבאית נצחית שנקראה על ידי גנרלים וחוקרים במשך מאות שנים.

הספר תורגם לשפות רבות ועקרונותיו יושמו בהקשרים רבים ושונים, כגון ניהול עסקי, ספורט ופוליטיקה. ספר זה אינו עוסק בלחימה במלחמות אלא בניצחון בהן מבלי להילחם בפועל. הציטוט המפורסם ביותר מהספר הוא "דע את אויבך והכר את עצמך; ב-100 קרבות לעולם לא תהיה בסכנה".

תוכן העניינים:

  • בפרק הראשון, Sun Tzu מסביר איך לנצח בלי להילחם.
  • בפרק השני, הוא דן כיצד להשתמש בשטח הקרקע לטובת האדם.
  • בפרק השלישי הוא מדבר על איך להשתמש ביעילות במרגלים.
  • ברביעי הוא מדבר על איך להפיל אויב מבפנים על ידי שיבוש הבריתות שלהם באמצעות כוח או דיפלומטיה. וכן הלאה.

ניתן לומר כי אמנות המלחמה הוא ספר שניתן לקרוא שוב ושוב כי הוא מדבר על איך לנצח במלחמות, אבל הוא גם על איך לנצח בחיים.

ספר ארבע ההסכמות – מדריך אישי לאושר והצלחה

ספר ארבע ההסכמות הוא מדריך מעשי לחופש אישי. זהו ספר לעזרה עצמית רוחנית ופילוסופית שנכתב על ידי דון מיגל רואיז שרצה להראות לאנשים שהם לא חסרי אונים כמו שהם חושבים. הספר מבוסס על החוכמה הרוחנית הטולטקית של אבותיו של רואיז.

הסכמות אלו פורסמו ב-1997 ומאז נמכרו ביותר מ-3 מיליון עותקים בלמעלה מ-30 שפות. בשנת 2007, הוא דורג בתור הספר הרוחני הנמכר ביותר והוא ממשיך להיות אחד הספרים הפופולריים ביותר כיום. ארבע ההסכמות הן קוד התנהגות פשוט אך רב עוצמה שיכולות להוביל אותנו לחופש ולאושר והן מלמדות אותנו לחיות בצורה טובה יותר.

ארבע ההסכמות הן:

  • היו ללא דופי במילה שלכם שפירושו לא לספר שקרים או לרכל.
  • אל תיקחו שום דבר באופן אישי – מה שאומר שאסור לנו לתת למה שאחרים אומרים או עושים להשפיע עלינו בשום צורה.
  • אל תניחו הנחות –  זה אומר שכאשר אנו בעימות עם מישהו אחר, עלינו להניח את הכוונות הטובות ביותר של האדם האחר לפני שנקפוץ למסקנות לגבי מה שהוא אמר או עשה.
  • תמיד תעשו כמיטב יכולתכם – גם אם משהו לא מסתדר בדרך אחת, תמיד יש דרך אחרת שבה הוא יכול להסתדר, מה שאומר שאנחנו צריכים למצוא אושר בכל מה שאנחנו עושים.

סקירה קצרה על ספרי התפתחות אישית

ספרי התפתחות אישית הם ספרים שמטרתם לעזור לקורא לפתח את כישוריו ולהפוך לאדם טוב יותר.

הם אינם עוסקים בעזרה עצמית, אלא בשיפור עצמי. הם עוסקים בהפיכתכם לאדם טוב יותר בכל היבטי חייכם. ספרים כאלה יכולים ללמד אותכם איך להיות מאושרים ולהצליח בחיים, כמו גם איך לנהל את הזמן והרגשות שלכם טוב יותר.

לאנשים רבים יש רצון עמוק לשפר את עצמם ואת העולם הסובב אותם. הם רוצים לגדול, ללמוד ולהיות גרסאות טובות יותר של עצמם. ספרי התפתחות אישית לוקחים את הרצון הזה ועוזרים לאנשים להשיג את מטרותיהם על ידי מתן הדרכה כיצד לבצע שינויים בחייהם.

ישנם סוגים רבים ושונים של ספרי התפתחות אישית המכסים הכל מרוחניות ועד לעזרה עצמית. ספרים אלה מציעים מגוון פתרונות לבעיות של הקורא, אך לכולם דבר אחד משותף: הם נועדו לעזור לקוראים לצמוח כיחידים.

כמה ספרי התפתחות אישית פופולריים הם "שבעת ההרגלים של אנשים פעילים" מאת סטיבן קובי, "כוחו של הרגע הזה" מאת אקהרט טול, "ארבע ההסכמות" מאת דון מיגל רואיז וכו'.

מקווים שמאמר זה נתן לכם את כל המידע הנחוץ בנושא – הרחבה מעניינת על ספר אמנות המלחמה וספר ארבע ההסכמות. מקווים שחידשנו לכם דברים שלא ידעתם לפני בנושא ושהתוודעתם לדברים שלא ידעתם לפני כן, למאמרים נוספים בנושא ובנושאים אחרים מוזמנים לבקר באתרנו.

תפריט נגישות